Wed, Apr 24, 10:22 AM CDT

Welcome to the Poser - OFFICIAL Forum

Forum Coordinators: RedPhantom

Poser - OFFICIAL F.A.Q (Last Updated: 2024 Apr 24 9:07 am)



Subject: Poser 12 german?


zett ( ) posted Tue, 24 August 2021 at 3:52 PM · edited Sun, 31 March 2024 at 3:17 AM
Online Now!

Content Advisory! This message contains profanity

could Poser12 to switch in german language?


jennblake ( ) posted Tue, 24 August 2021 at 4:19 PM

Yes. Once you install Poser and open it...you go to Edit/General Preferences/Interface and there is a language dropdown that you can use to switch to German or Japanese. 😄


JoePublic ( ) posted Wed, 25 August 2021 at 10:33 AM

Ehrlich gesagt fand ich mein rein deutsches Poser 4 ziemlich lästig. Das ganze "Drum-herum" bei Poser ist halt in englischer Sprache.

Immer wenn ich ein Freebie heruntergeladen hatte oder irgendein Tutorial nachmachen wollte, musste ich erstmal alles "Mental" zurück-übersetzen. Das deutsche Poser 4 hatte sogar noch zwei separate Bibliotheken mit deutschen, bzw. englischen Ordnernamen. Bei einem englischen Freebie wurde natürlich alles in die englische Bibliothek geladen, während ich dann verzweifelt in der deutschen Bibliothek gesucht habe.

Mit Poser 5 bin ich dann zur englischen Version gewechselt. War erst ungewohnt, aber sobald man sich die englischen (Orginal-)Bezeichnungen angewöhnt hat, geht alles viel problemloser.

Jetzt bin ich bei Poser 11 und ich wüsste garnicht mehr, wie alles auf Deutsch hieß.

Nur bei den Maßeinheiten, da bleib ich DEUTSCH. Zoll und Inches kommen mir nicht ins Haus. ;-)


jennblake ( ) posted Wed, 25 August 2021 at 10:58 AM

lol...I understand. Glad you like the recent versions. 😄


zett ( ) posted Wed, 25 August 2021 at 2:40 PM
Online Now!

okay, thx for the infos

@JoePublic: gut, erde ich mal auf englisch versuchen. So wie i8ch es verstanden habe, kann ich ja immer noch auf GER wechseln. Danke für den Tip.


odf ( ) posted Wed, 25 August 2021 at 7:05 PM

JoePublic posted at 7:03PM Wed, 25 August 2021 - #4426031

Nur bei den Maßeinheiten, da bleib ich DEUTSCH. Zoll und Inches kommen mir nicht ins Haus. ;-)

Du meintest wohl INTERNATIONAL. ;-) Where I live, people speak English and use metric units.

-- I'm not mad at you, just Westphalian.


FVerbaas ( ) posted Thu, 26 August 2021 at 5:53 AM · edited Thu, 26 August 2021 at 5:55 AM
Forum Coordinator

And by the way: the metric system was introduced by the French.


Privacy Notice

This site uses cookies to deliver the best experience. Our own cookies make user accounts and other features possible. Third-party cookies are used to display relevant ads and to analyze how Renderosity is used. By using our site, you acknowledge that you have read and understood our Terms of Service, including our Cookie Policy and our Privacy Policy.