To transform LF2 or LH2 into a child, I tried to understand what "JoePublic" is talking about on the forums when he talks about scaling.
1. From my reference, I start at the hip and move up to the head along the X axis, then along the Y axis.
I do the same from the hips to the feet.
This first part has been made easier since I got the pro versions and the morph FX and elleque versions for LF1 Mixas, but they are no longer my morphs.
At this stage, I don't reduce the size (I stay at 100%), I alternate the Figure style of the wireframe version with texture shade compared to my reference.
The head is also scaled along the axes, then in larger proportions with the magnets and the morphing tool, which I'm getting better and better at.
Finally, I test this first part with the different face and body poses. (I stopped using LF1 and LH1 because as soon as I touched the mouth with the morphing tool, it became a disaster; only magnets work.)
This first part serves as a basis.
I can transform it into an object that I import as a morph.
I have to restart the poses and use Match Centers to Morph, as little as possible because it can hollow out the morph during poses.
My limitations: I don't know rigging.
I can only work in subdivision level 1 because my computer isn't powerful enough (so the old figurines whose topology followed the body shapes were easier to work with).
I do my renderings in several batches.
Pour transformer LF2 ou LH2 en enfant, j'ai essayé de comprendre ce que "JoePublic" parle sur les forum quand il parle de mise à l'échelle.
1 A partir de ma référence, je pars de la hanche et je remonte vers la tête sur l'axe des X, puis sur l'axe des Y.
Je fais pareil des hanches aux pieds.
Cette première partie est facilitée depuis que j'ai les versions pro et les mrophs FX et d'elleque et pour LF1 Mixas, mais ce ne sont plus mes morphs.
A ce stade je ne réduit pas la taille (je reste à 100%), j'alterne le Figure style de la version wireframe à textureshade par rapport à ma référence.
La tête est aussi mise à l'échelle suivant les axes,puis dans les grandes proportions avec les aimants et le morphing tool que je maîtrise de mieux en mieux.
Enfin je test cette première partie avec les différentes poses de visage et de corps. (J'ai arrêter LF1 et LH1car dès que je touchait la bouche au morphingtool cela devenait un désastre, seul les aimants marchent.)
Cette première partie me sert de base
Je peux la transformer en objet que j'importe comme morph.
Il faut recommencer le jeu des poses et utilisé Match centers to morph, le moins possible car cela peut creuser la morph lors des poses.
Mes limites, je ne connais pas le rigging.
Je ne peux travailler qu'en subdivision level 1 car mon ordinateur n'est pas assez puissant (donc les vielles figurines dont la topologie suivait les formes du corps était plus faciles à travailler)
Je fais mes rendus en plusieurs fois.